Så mycket kärlek❤️

WOW!!
Vi har i månader funderat fram & tillbaka om vi skulle starta denna bloggen eller inte, men chansade, och ALDRIG hade vi kunnat tro att vi skulle få så mycket kärlek till oss! Efter första inlägget så har de regnat in en massa fina ord från vänner och bekanta men även från personer vi aldrig träffat, de kom in från alla håll och kanter, här inne, på fb, sms & samtal. Självklart så var där ju som alltid några rötägg som skrev och dessa togs bort direkt! Men vill ändå ta upp 3 av dem som störde oss mest. 
Person A: "hur kan ni skriva ut om något så privat? Ni borde skämmas!" 
Svar till den personen: Är det någon som ska skämmas så är det du! Infertilitet har blivit något tabu att prata om, men varför? Idag har vart 5:te par fertilitetssvårigheter och 1 av 3 av dessa är helt infertila. Med det så menar jag att det är så många som mår dåligt över sin barnlöshet i tystnad, men varför? När vi är så många så varför inte istället dela med sig av sina erfarenheter och stötta varandra?! 
Person B: "Det är väl bara att gå ner i vikt och sluta gnälla" 
Svar: det är inte "bara" till att gå ner i vikt, det handlar om att ändra hela sin livsstil! Att hela tiden tänka på vad man stoppar i foderluckan, och om man sen skulle äta ett choklad eller dricka ett glas läsk, ja då får man tänka på hur mycket man måste motionera för att bli av med det igen så det inte lägger sig. Ibland känns de ju som att det räcker att jag tittar på en kaka så går jag upp 2 kg 😁. 
Person C: " hur kan ni leva med att inte kunna få barn? Sånna som ni borde inte få finnas!"
Svar: barnlöshet är inget vi valt själv! Hat föder hat, så till dig du negativa människa skickar jag kärlek tillbaka och hoppas på att du innerst inne ångrar de du skrev. 
Men nu nog om negativitet! 
Innan har vi bara berättat för våra föräldrar och våra närmsta vänner om vår ofrivilliga barnlöshet så vi hade en aning om att de skulle komma som en chock för många, vilket de gjorde. Men åter där fick vi så mycket kärlek och vänliga ord till oss och vi är oändligt tacksamma för alla fina ord❤️. 
Jag och Markus satte oss med vovvarna på balkongen och lyssnade på musiken från sommarrocken igår kväll och läste igenom allt ni skrivet, tyvär så har vi inte kunnat svara på alla mail då vi fick in över 60 stycken, men vi ska under dagen försöka svara på dom i den mån vi kan. 
Och som avslutningsord vill vi säga att alla har vi lika värde & ingen är felfri. 
Puss o kram på er alla och ha en underbar lördag❤️❤️
Markus med töserna när vi läste igenom alla fina ord 😊❤️❤️

Ellabellabus

Våga inte ens ta till er dem negativa kommentarerna! Ni är dem finaste och mest underbara människor jag känner! Jag önskar, hoppas och håller alla fingrar och tår för att ni ska lyckas med de ni önskar er mest av allt och fram tills dess så har ni alltid mig som adoptivbarn. ❤

Svar: Haha tack fina du❤️
Elin Hansson

Vicki

Nä, som du skriver så var det ingenting jag hade någon aning om.

Ska bli både spännande och trevligt att få följa med er på detta äventyr.

Är det ok att jag länkar till er blogg från min bloggsida?

Ha en trevlig lördag, Vicki

Svar: Vi har ju inte velat gå ut med de innan men nu kände vi att vi hade fått bearbeta de i den mån de går och, att skriva här är lite som terapi :). Vad kul att du vill följa vår resa. Och självklart får du länka den 😊❤️
Elin Hansson

Erika

Usch vad arg jag blir när jag läste dem negativa och totalt pantade kommentarna. Förstår att det tar hårt men skaka er av dem med en gång. Fortsätt vara starka tillsammans! Kram på er

Svar: Ja som jag skrev så finns de alltid några rötägg! Men jag är hög på kärlek för tillfälligt 😂 så jag bryr mig inte ens om sånna människor👍. STOR KRAM tillbaka ❤️❤️
Elin Hansson