Vad blir de?

Vad blir de?
Måste vara en av dom dummaste frågorna till en gravid kvinna! Vad de blir? ETT BARN SÅ KLART! 
Jag förstår tjusningen med att par tar reda på könet på sitt kommande tillskott men varför ska första frågan alltid vara "vad blir de?"
Det är ju inte de som är viktigast, huvudsaken är att barnet är friskt och att de blivande föräldrarna mår bra! 
Varför kan man inte istället börja med att fråga "hur mår ni?" 
Varför ska de vara sådan fixering vid vilket kön barnet har? 
I vår relation är de delade åsikter vid om man ska ta redan på barnets kön sen när de e dax, Markus vill veta då han är så nyfiken medan jag själv inte vill veta då jag tycker de blir mer spännande att vänta tills pyret tittar ut. 
Hur tycker ni? 
Nu när jag fått ventilera mig så tackar jag för alla som tittade in och ni får ha en fortsatt underbar dag. 
Puss o kram på er alla fina ❤️
Erika

Vi tog inte reda på vad vi väntade. Jag var väldigt nyfiken medans robban var bestämd om att inte veta. Eftersom jag tråkigt nog hade ett par missfall innan Dam föddes hade vi extra kontroller på honom. Totalt gjorde vi 12 ultraljud. Varje gång var en nyfikenhet att ta reda på men viblyckades hålla på oss. På något märkligt vis känner man vad det är, min gissning var iaf rätt. Kram på dig

Vicki

Jag har inte tagit redan på det någon gång. Jag har velat vänta med spänning ha något att prata om in i det sista när man har som mest ont och se vad det blir när bebisen tittar ut.

Är det någon bebis på gång nu?

Vicki

Svar: Nej de är de inte, men hörde 3 stycken gravida få den frågan nästan direkt deras bekanta kom, så kände jag bara att de är väl inte de viktigaste.
Kram
Elin Hansson